Tuesday, March 22, 2011

Jawapan Sejarah Yg Buat Cikgu Pengsang(2008) Part2

     Pada masa kegemilangan China dan Jepun penduduk mereka megamalkn kepentingan fahaman confucius di china dan agama shinto di Jepun.

    Agama confucius ini memang "confusing" entah bila mahu makan dan entah bila mahu bertapa.Let me explain k!? Sebelum adanya ajaran confucius,dunia di china adalah huru-hara kerana raja syaitan dunia akan di lahirkan dan memusnahkan dunia.Degan itu,Dewa megarahkan senzn untuk mendapatkn kitab suci confucius untuk mengalahkan raja syaitan.Tetapi perjalanannya susah sehingga,banyak awek iblis yg cantik mengodanya.Dia terpaksa mencari pengikut untuk membantunya.Iaitu Deraman Monyet,Babi,Kucing dan Hantu Air.selepas mendapatkan kitab suci,Raja syaitan dikalahkan.dan semua orang memahami ajaran confucius walaupun ?(x dpt d ksan)"confucius" kalau tidak Raja syaitan akan muncul semula

     Ajaran shinto pula datang dari Tom Cruise.Dia ini seorang askar,generallah ? ? ?(x dpt d ksan) 4 get liar.Dia mahu kill all the stupid Japenese because they samurai all so key steal stuff.Tetapi kena tangkap dan di beri fahaman samurai.selepas di lepaskan dia tak mahu balik pula kerana ada awek cantik ma.lepas itu dia pum feng huat chai lo.His people went to kill him pum tak jadi.Ini telah tersebarnya Shinto.

    Secara kesimpulan Shinto dan confucius di lahirkan kerana awek cantik yang terlalu mengoda
Disini saya sertakan puisi

                                             Berjalan-jalan di tepi muara,
                                             Hendak mencari anak dara,
                                             Kalau nak cari anak dara,
                                             Di tepi muaralah.

No comments:

Post a Comment